Przedszkolaki - Bystrzaki - Przedszkole Samorządowe w Wińsku

Witamy na stronie internetowej
Przedszkola Samorządowego w Wińsku
Menu
Przejdź do treści


 
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
„Przedszkolaki - Bystrzaki w Gminie Wińsko!”,
nr FEDS.08.01-IZ.00-0037/23
 

§ 1
Informacje ogólne
 
1. Regulamin niniejszy określa zasady rekrutacji i uczestnictwa uczniów i nauczycieli w projekcie „Przedszkolaki - Bystrzaki w Gminie Wińsko!” w następujących placówkach będących jednostkami organizacyjnymi Gminy Wińsko:
Lp.   Nazwa placówki

1. Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej
im. Świętego Mikołaja z Miry w Krzelowie

2. Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej
im. Jana Markiewicza w Orzeszkowie

3. Przedszkole Samorządowe w Wińsku

4. Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej
im. Jana Adama De Garnier w Głębowicach
Adres

Krzelów 125, 56-160 Wińsko


Orzeszków 9, 56-160 Wińsko


ul. Na Piaski 10, 56-160 Wińsko

Głębowice 10, 56-160 Wińsko
2. Projekt realizowany jest w ramach Priorytetu nr 8 Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku, Działania nr FEDS.08.01 Dostęp do edukacji, Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

4. Beneficjentem projektu jest Gmina Wińsko.

5. Biuro projektu mieści się w:
Lp. Nazwa placówki

1. Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej im. Świętego   Mikołaja z Miry w Krzelowie

2. Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej im. Jana   Markiewicza w Orzeszkowie

3. Przedszkole Samorządowe w Wińsku

4. Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej im. Jana Adama   De Garnier w Głębowicach
Adres

Krzelów 125, 56-160 Wińsko


Orzeszków 9, 56-160 Wińsko


ul. Na Piaski 10, 56-160 Wińsko

Głębowice 10, 56-160 Wińsko
6. Projekt realizowany jest w okresie od 01.03.2024 do 31.08.2026 w placówkach wymienionych w § 1, punkt 1, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wińsko.
7. Ilekroć poniżej jest mowa o:                          
a) Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie „Przedszkolaki - Bystrzaki w Gminie Wińsko!”, nr FEDS.08.01-IZ.00-0037/23!”, w Gminie Wińsko;
b) Uczestnikach – rozumie się przez to uczniów i uczennice biorących udział w zajęciach dodatkowych realizowanych w ramach projektu;
c) Nauczycielach - należy  przez  to  rozumieć  nauczycieli/nauczycielki (w  tym  Dyrektorów) zatrudnionych w placówkach zakwalifikowanych do udziału w Projekcie;
d) specjalne   potrzeby   rozwojowe   i   edukacyjne –   indywidualne   potrzeby   rozwojowe i edukacyjne  dzieci  w  wieku  przedszkolnym  oraz  uczniów,  o  których  mowa  rozporządzeniu Ministra  Edukacji  Narodowej  z  dnia  30  kwietnia  2013  r.  w  sprawie  zasad  udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach  i  placówkach  (Dz.  U.  poz.  532  oraz  z  2017  r.  poz.  1643)  oraz  w  rozporządzeniu  Ministra Edukacji  Narodowej  z  dnia  9  sierpnia  2017  r.  w  sprawie  zasad  organizacji  i  udzielania pomocy    psychologiczno-pedagogicznej    w    publicznych    przedszkolach,    szkołach  i placówkach (Dz. U. z 2017, poz. 1591 z późn. zm.), zwanym dalej: rozporządzeniem MENo pomocy psychologiczno-pedagogicznej.


§ 2
Cele i zakres wsparcia

1. Celem projektu jest zwiększenie dostępności do edukacji przedszkolnej na terenie Gminy Wińsko w województwie dolnośląskim w okresie 01.03.2024-31.08.2026 poprzez:
- utworzenie 5 nowych miejsc wychowania przedszkolnego, w tym dostosowanych do potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w ośrodku wychowania przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Krzelowie;
- zapewnienie bieżącego funkcjonowania nowych miejsc;
- organizację zajęć rozwijających umiejętności kluczowe oraz społeczno-emocjonalne dzieci z OWP w Krzelowie, Orzeszkowie, Wińsku oraz Głębowicach;
- doposażenie ww. OWP w pomoce dydaktyczne;
- podniesienie kompetencji zawodowych i społecznych kadry ww. OWP.

Projekt będzie uzupełniony w każdym z OWP o działania z zakresu:
- wspierania zdrowia psychicznego dzieci,
- edukacji ekologicznej,
- działań na rzecz budowania i wzmacniania wśród uczniów umiejętności STEM/STEAM.

Projekt zakłada realizację poniższych rezultatów:
- Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu - 208 (105K, 103M) - 80%.
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po
opuszczeniu programu – 29 (27K, 2M).


2. Realizacja projektu nastąpi w roku szkolnym 2024/2025 oraz 2025/2026  i będzie obejmowała realizację następujących form wsparcia:
1) Utworzenie 5 miejsc wychowania przedszkolnego w OWP w SP w Krzelowie:
- Prace remontowo-adaptacyjne
- Zakup wyposażenia Sali
- Zakup wyposażenia Szatni
- Zakup pomocy dydaktycznych
- Zakup sprzętu i pomocy – stworzenie miejsc dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
2) Bieżące funkcjonowanie 5 miejsc wychowania przedszkolnego w OWP przy SP w Krzelowie.
3) Poprawa jakości kształcenia w OWP przy SP w Krzelowie:
- Zajęcia z terapii ręki (3gr. x 30h) = 90h
- Zajęcia z logarytmiki (3gr. x 30h) = 90h
- Zajęcia z gimnastyki (3gr. x 30h) = 90h
- Zajęcia z sensoplastyki (3gr. x 30h) = 90h
- Zajęcia logopedyczne indywidualne dla 9 os. (15h/os.) = 135h
- Zajęcia z pedagogiem indywidualne dla 9 os. (15h/os.) = 135h
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne indywidualne dla 9 os. (15h/os.) = 135h
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna (2gr. x 30h) = 60h
- Warsztaty ekologiczne (3gr. x 30h) = 90h
- Zajęcia z kodowania i robotyki (3gr. x 30h) = 90h
- Zajęcia z matematyki (3gr. x 30h) = 90h
- Wyjazd edukacyjny do Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Dziewinie x1
- Wyjazd edukacyjny do gospodarstwa Jodłowy Młyn x1
- Wyjazd edukacyjny do ZOO we Wrocławiu x1
- Zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć dodatkowych
- Zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć dodatkowych STEM/STEAM.
4) Podniesienie kompetencji zawodowych i społecznych w OWP przy SP w Krzelowie:
- Kurs: Trening Umiejętności Społecznych w wymiarze 11h dla 1 osoby
- Kurs: Zaburzenia zachowania – diagnoza i terapia w wymiarze 18h dla 1 osoby
- Kurs: Logorytmika w teorii i praktyce w wymiarze 18h dla 1 osoby
- Kurs: Elementy integracji sensorycznej w pracy nauczyciela w wymiarze 12h dla 1 osoby.
5) Poprawa jakości kształcenia w OWP przy SP w Orzeszkowie:
- Zajęcia z arteterapii (2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia z bajkoterapii (2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia TUS (2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia rozwijające kompetencje cyfrowe (2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia logopedyczne (4gr. x 15h)=60h
- Zajęcia z terapii ręki (2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia rewalidacyjne indywidualne dla 1 os. (3h/os.)=3h
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna (2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia kulinarne (2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia taneczne (2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia z sensoplastyki (2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia z sensomotoryki (2gr. x 15h)=30h
- Organizacja warsztatów tkackich (2gr. x 4h)=8h
- Zajęcia z edukacji ekologicznej (2gr. x 10h)=20h
- Zajęcia z robotyki LEGO(2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia z klocków LEGO(2gr. x 15h)=30h
- Zajęcia z robotyki - kodowanie robotów(2gr. x 15h)=30h
- Edukacyjny koncert muzyczny x1
- Wyjazd edukacyjny do kina i ZOO w Lubinie x1
- Wyjazd edukacyjny do Kiszonek Sznajderów w Karnicach x1
- Wyjazd edukacyjny do Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Dziewinie x1
- Wyjazd edukacyjny do Pasieki x1
- Wyjazd edukacyjny do zagrody edukacyjnych w Smogorzówku x1
- Wyjazd edukacyjny na wystawę klocków LEGO we Wrocławiu x1
- Zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć dodatkowych
- Zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć dodatkowych STEM/STEAM.
6) Podniesienie kompetencji zawodowych i społecznych w Orzeszkowie:
- Szkolenie: Arteterapia w wymiarze 6h dla 1 osoby
- Kurs: Trener bajkoterapii w wymiarze 3h dla 1 osoby
- Szkolenie: Trener TUS I i II stopień w wymiarze 18h dla 1 osoby
- Kurs: Terapia ręki I i II stopień w wymiarze 6h dla 3 osób
- Szkolenie: Sensoplastyka w wymiarze 16h dla 1 osoby
- Szkolenie: Sensomotoryka w wymiarze 37h  dla 2 osób
- Szkolenie: LEGO Education dla przedszkoli w wymiarze 8h dla 1 osoby.
7) Poprawa jakości kształcenia w OWP w Wińsku:
- Zajęcia TUS (2gr. x 40h)=80h
- Zajęcia z języka angielskiego (2gr. x 40h)=80h
- Zajęcia integracji sensorycznej (1gr. x 40h)=40h
- Zajęcia z rytmiki (2gr. x 40h)=80h
- Zajęcia logopedyczne (1gr. x 40h)=40h
- Zajęcia logopedyczne indywidualne dla 1 os. (40h/os.)=40h
- Zajęcia z terapii ręki (2gr. x 40h)=80h
- Zajęcia plastyczne (1gr. x 40h)=40h
- Zajęcia teatralne (1gr. x 40h)=40h
- Zajęcia sportowe (1gr. x 40h)=40h
- Zajęcia z radzenia sobie z emocjami indywidualne dla 1 os. (40h/os.)=40h
- Zajęcia z edukacji ekologicznej (2gr. x 40h)=80h
- Zajęcia z kodowania (2gr. x 40h)=80h
- Zajęcia z klocków LEGO (1gr. x 40h)=40h
- Zajęcia z robotyki (1gr. x 40h)=40h
- Wyjazd edukacyjny do Teatru Lalek we Wrocławiu x1
- Wyjazd edukacyjny do Kiszonek Sznajderów w Karnicach x1
- Wyjazd edukacyjny do Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Dziewinie x1
- Wyjazd edukacyjny na wystawę klocków LEGO we Wrocławiu x1
- Zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć dodatkowych
- Zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć dodatkowych STEM/STEAM.
8) Podniesienie kompetencji zawodowych i społecznych kadry OWP w Wińsku:
- Szkolenie: Trener TUS II stopień w wymiarze 16h dla 5 osób
- Studia podyplomowe: Integracja sensoryczna w wymiarze 3 semestrów dla 1 osoby
- Szkolenie: Miogopedia - terapia miofunkcjonalna w wymiarze 20h dla 1 osoby
- Szkolenie: LEGO Education dla przedszkoli dla w wymiarze 8h dla 1 osoby
- Szkolenie: obsługa monitora interaktywnego w wymiarze 2h dla 12 osób.
9) Poprawa jakości kształcenia w OWP przy SP w Głębowicach:
- Zajęcia teatralno-muzyczne (2gr. x 20h)=40h
- Zajęcia z języka angielskiego (4gr. x 20h)=80h
- Zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne (3gr. x 20h)=60h
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne (3gr. x 20h)=60h
- Zajęcia integracji sensorycznej (2gr. x 20h)=40h
- Zajęcia logopedyczne (6gr. x 20h) =120h
- Zajęcia rewalidacyjne indywidualne dla 3 os. (60h/os.)=180h
- Zajęcia z psychologiem grupowe (2gr. x 20h)=40h
- Zajęcia z psychologiem indywidualne dla 3 os. (20h/os.)=60h
- Realizacja projektu ekologicznego (2gr. x 20h)=40h
- Warsztaty z klocków LEGO dla przedszkolaków (4gr. x 20h)=80h
- Zajęcia z programowania i kodowania (1gr. x 20h)=20h
- Wyjazd edukacyjny do Teatru Lalek we Wrocławiu x1
- Wyjazd edukacyjny do Opery we Wrocławiu x1
- Wyjazd edukacyjny do Młynu Skokowa x1
- Wyjazd edukacyjny do Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Dziewinie x1
- Wyjazd edukacyjny do Kiszonek Sznajderów w Karnicach x1
- Wyjazd edukacyjny do Wrocławskiego Muzeum Gier i Komputerów minionej ery x1
- Wyjazd edukacyjny na wystawę klocków LEGO we Wrocławiu x1
- Zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć dodatkowych
- Zakup pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć dodatkowych STEM/STEAM
- Zakup wyposażenia kącika emocji.
10) Podniesienie kompetencji zawodowych i społecznych kadry OWP przy SP w Głębowice:
- Szkolenie: Trener TUS II stopień w wymiarze 16h dla 5 osób
- Szkolenie: Trener TUS I i II stopień w wymiarze 18h dla 10 osób
- Szkolenie: Metody elektrostymulacji zewnętrznej i wewnętrznej w logopedii w wymiarze 7h  dla 2 osób
- Studia podyplomowe: Rytmika, logorytmika i gimnastyka z elementami tańca w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w wymiarze 3 semestrów dla 1 osoby
- Szkolenie: LEGO Education dla przedszkoli w wymiarze 8h dla 10 osób.

§ 3
Zasady rekrutacji i kwalifikacji uczestników

1. Rekrutacja uczniów do poszczególnych rodzajów zajęć odbywać się będzie dla nauczycieli w III.2024 r., dla dzieci VIII-IX.2024 r. Osobami odpowiedzialnymi za przeprowadzenie rekrutacji będą koordynatorzy przedszkolni.

W oparciu o niniejsze kryteria:
1.1 Kryteria formalne (zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie/dokumentacją konkursową):
- dzieci w wieku przedszkolnym, zgodnie z ustawą – Prawo oświatowe, zamieszkujące na terenie województwa dolnośląskiego, uczęszczające do OWP w Wińsku, Krzelowie, Orzeszkowie, Głębowicach – na podstawie formularza rekrutacyjnego.
- nauczyciele i kadra zarządzająca pracująca w OWP w Wińsku, Krzelowie, Orzeszkowie, Głębowicach - na podstawie formularza rekrutacyjnego i oświadczenia Dyrektorów placówek.
1.2 Kryteria premiujące (zgodnie z zapisami wniosku o dofinansowanie):
- osoba z niepełnosprawnością - orzeczenie o niepełnosprawności–10pkt
- osoba ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - opinia/orzeczenie z PPP, opinia pedagoga–10pkt
- osoba z rodziny wielodzietnej - oświadczenie–5pkt
- rodzic samotnie wychowujący dziecko – oświadczenie-5pkt
- osoba z rodzin wykluczonych lub zagrożonych wykluczeniem społecznym - oświadczenie–5pkt

2.  Dokumenty będzie można składać bezpośrednio w OWP lub pocztą tradycyjną. Proces rekrutacyjny zakończy się utworzeniem listy uczestników oraz ewentualnej listy rezerwowej. W sytuacji uzyskania takiej samej liczby punktów przez uczestników, decydować będzie kolejność zgłoszeń. W przypadku niewystarczającej liczby chętnych, zostanie uruchomiona rekrutacja dodatkowa. O wynikach rekrutacji rodzice dzieci zostaną powiadomieni pisemnie/drogą telefoniczną/drogą mailową.

3. Dokumenty rekrutacyjne, których złożenia jest obligatoryjne to:
a) Formularz rekrutacyjny – stanowiący załącznik nr 1 do poniższego regulaminu,
b) Deklaracja udziału w projekcie – dla ucznia stanowiąca załącznik nr 2 do poniższego regulaminu; dla nauczyciela – stanowiąca załącznik nr 3 poniższego regulaminu
c) Klauzula informacyjna RODO - stanowiąca załącznik nr 4 do poniższego regulaminu,
d) Oświadczenie dyrektora o posiadaniu statusu ucznia/nauczyciela szkoły objętej Programem – stanowiące załącznik nr 5 do poniższego regulaminu
e) Oświadczenie dotyczące posiadania statusu osoby z rodziny wielodzietnej, rodzica samotnie wychowującego dziecko, osoba z rodziny wykluczonej lub zagrożonej wykluczeniem społecznym – stanowiące załącznik nr 6 do poniższego regulaminu.

3. Rekrutacja do projektu prowadzona będzie w oparciu o zasadę równości szans kobiet  i mężczyzn, a także o zasadę równych szans i niedyskryminacji. Wnioskodawca zobowiązuje się także do przeprowadzenia niezbędnych działań, które umożliwią swobodny udział  w projekcie niezależnie od niepełnosprawności.

4. Osoby z niepełnosprawnością będą miały pierwszeństwo udziału w projekcie (orzeczenie o niepełnosprawności). Wnioskodawca gwarantuje, że rekrutacja odbywać się będzie zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji i dostępności dla osób niepełnosprawnych. Płeć  i sprawność fizyczna kandydata nie będzie miała wpływu na rekrutacje. W formularzu rekrutacyjnym znajdzie się pytanie dotyczące stopnia niepełnosprawności i tego czy osoba niepełnosprawna chcąca wziąć udział w projekcie  potrzebuje jakiegokolwiek wsparcia by móc to uczynić. Beneficjent zapewni im możliwość udziału w projekcie oraz warunki zapewniające pełny udział w projekcie (np. pomieszczenia pozbawione barier architektonicznych). Beneficjent na każdym etapie realizacji projektu zapewni uczestnikom projektu pełny  i sprawiedliwy udział w projekcie we wszystkich zaplanowanych formach wsparcia,  a w przypadku osób z niepełnosprawnością zapewni im odpowiednie warunki   do uczestnictwa.

§ 4
Komisja rekrutacyjna

1. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna składająca się  z Koordynatora projektu oraz wydelegowanego, przez Dyrektora, pracownika każdej ze Szkół.

2.  Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy:
a) analiza przedłożonych wniosków wraz z dokumentacją potwierdzającą spełnianie kryteriów pierwszeństwa,
b) ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego i podanie do publicznej wiadomości w formie listy uczestników zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przedszkola;
c) ustalenie i podanie do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów przyjętych  i nieprzyjętych do projektu;
d) sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego.


§ 5
Uczestnictwo w projekcie

1. Zajęcia dodatkowe przewidziane do przeprowadzenia odbywać się będą w placówkach wymienionych w § 1, punkt 1, dla których organem prowadzącym jest Gmina Wińsko.

2. Podział na grupy, szczegółowy harmonogram zajęć dodatkowych i jego zmiany Dyrektorzy szkół niezwłocznie przekazuje Koordynatorowi Projektu.

3. Po zakwalifikowaniu do projektu, dzieci mają obowiązek regularnego uczestnictwa   w dodatkowych zajęciach.

4. Dzieci uczestniczą w dodatkowych zajęciach prowadzonych w ramach projektu nieodpłatnie.

5. Obecność na zajęciach sprawdzana będzie każdorazowo przez prowadzącego zajęcia poprzez sprawdzenie listy obecności.

6. Nieobecność na zajęciach należy pisemnie usprawiedliwić u prowadzącego zajęcia. Pisemne usprawiedliwienie podpisane przez opiekuna prawnego ucznia/uczennicy dołącza się do szkolnej dokumentacji projektowej.

7. W przypadku rezygnacji z uczestnictwa w projekcie w trakcie trwania zajęć, opiekun prawny uczestnika projektu zobowiązany jest niezwłocznie do złożenia pisemnego oświadczenia o tym fakcie wraz z podaniem przyczyny rezygnacji.


§ 6
Postanowienia końcowe

1. Regulamin rekrutacji wchodzi w życie z dniem 01.03.2024 r.
2. Obowiązkiem uczestnika/uczestniczki projektu jest zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu oraz przestrzeganie jego zapisów.
3. Wszelkie sprawy związane z interpretacją regulaminu rozstrzygane są przez Beneficjenta projektu.

Wróć do spisu treści